Kwercetyna

Kwercetyna to bioaktywny związek roślinny wykazujący silną aktywność przeciwutleniającą. Jej suplementowanie poprawia status oksydacyjny organizmu, hamuje powstawanie komórek prozapalnych oraz chroni neurony. Ponadto cechują ją własności antyrakowe. Jak działa kwercetyna i po jakie specyfiki z jej zawartością warto sięgać?

Ładuję...
Zobacz jako Siatka Lista

Wyświetlono 10 wyników

Ustaw kierunek malejący
Zobacz jako Siatka Lista

Wyświetlono 10 wyników

Ustaw kierunek malejący

Kwercetyna – właściwości

 

Kwercetyna to bardzo silny i doskonale opisany antyoksydant. W przeszłości wykorzystywano go jako naturalny barwnik, np. do malowania jaj i barwienia tkanin. Reprezentuje on związki organiczne z grupy flawonoli i wykazuje zbawienny wpływ na ludzki organizm. Jakie własności charakteryzują kwercetynę?

 

Działanie lecznicze powyższego antyoksydantu zauważono już w 1977 roku. Poprawia on ogólny status oksydacyjny ustroju, dzięki czemu wycisza zapalenia, przyspiesza detoksykację i spowalnia procesy starzenia. Ponadto korzystnie oddziałuje on na układ sercowo-naczyniowy – wspiera funkcjonowanie serca, a także obniża ciśnienie krwi poprzez rozszerzanie naczyń krwionośnych.

 

Jakie inne atuty posiada kwercetyna? Właściwości zdrowotne tej substancji nie kończą się na układzie krwionośnym. Okazuje się, że pomaga ona zrzucić nadprogramowe kilogramy, chroni układ nerwowy przed neurotoksynami oraz działa antynowotworowo. Jak kształtuje się dzienne zapotrzebowanie na ten surowiec? Jak go dawkować? I jakie są potencjalne skutki uboczne jego zażywania?

 

Kwercetyna – dzienne zapotrzebowanie

 

Średnie dzienne zapotrzebowanie na kwercetynę wynosi od 25 do 35 mg, jednak zróżnicowana dieta może dostarczyć nawet do 500 mg tego antyoksydantu. Objętości najczęściej występujące w suplementach diety to 50-500 mg. Natomiast w badaniach laboratoryjnych wykorzystuje się stężenia na poziomie od 500 do 1 000 mg. Stosowanie powyższego antyoksydantu uznaje się za bezpieczne, nawet podczas długoterminowej kuracji. Nie jest ono jednak wskazane u osób z zaburzeniami krzepliwości krwi oraz pacjentami ze skłonnością do nadciśnienia tętniczego.

 

Kwercetyna – dawkowanie

 

Jak przyjmować kwercetynę? Dawkowanie specyfików z jej zawartością jest uzależnione od ich formy i stężenia substancji aktywnej. Kwercetyna Swanson, na przykład, przynosi najlepsze efekty w ilości 1 kapsułki dziennie – podobnie jest w przypadku kwercetyny Aliness. Pamiętaj, aby nie przekraczać zalecanej dawki.

 

Kwercetyna – przeciwwskazania

 

Kto powinien unikać preparatów z kwercetyną? Przeciwwskazaniem do ich wdrożenia są zaburzenia pracy serca, hipertensja oraz stosowanie leków przeciwzakrzepowych. Cierpisz na choroby przewlekłe i regularnie przyjmujesz farmaceutyki? Jeśli nie wiesz, czy możesz włączyć do swojej kuracji kwercetynę, zasięgnij porady specjalisty.

 

Kwercetyna – skutki uboczne

 

Najważniejszą zasadą suplementacji kwercetyny jest trzymanie się zalecanych dawek. Jej przedawkowanie może osłabiać lub wzmacniać działanie innych medykamentów, zmniejszać wchłanianie antybiotyków i zwiększać ciśnienie tętnicze. Ponadto w przypadku nadwrażliwości na jeden lub kilka komponentów danego produktu zwykle występują dolegliwości żołądkowo-jelitowe, w tym bóle brzucha, biegunka, gazy, wzdęcia oraz mdłości.

 

Kwercetyna dla dzieci

 

Kwercetyna jest bezpieczna do stosowania u nieletnich, jednak przed podaniem jej swojemu dziecku, warto skonsultować tę decyzję z pediatrą. 

 

Kwercetyna w ciąży

 

Ze względu na bardzo silną aktywność kwercetyny nie jest ona polecana ciężarnym oraz kobietom karmiącym piersią. Zależy ci na suplementacji tej substancji? W takim razie skonsultuj się z lekarzem prowadzącym – specjaliści nie rekomendują podejmowania działań na własną rękę. Zamiast tego warto sięgać po jej naturalne źródła, tj. brokuły, jabłka, ciemne owoce, jarmuż, szpinak, cebulę, kapustę oraz czarny bez.

 

Kwercetyna – kapsułki

 

Przykładowe preparaty z kwercetyną w kapsułkach:

 

  • Olimp Kwercetyna Gold Vita-Min anti-OX Super Sport (60 kapsułek),
  • Kwercetyna Jarrow Formulas (200 kapsułek),
  • Kwercetyna Hepatica (120 kapsułek),
  • Kwercetyna Dr Jacobs (60 kapsułek),
  • ForMeds Kwercetyna (60 kapsułek),
  • Aliness Kwercetyna (100 kapsułek),
  • Swanson Kwercetyna (60 kapsułek).

 

Kwercetyna – cena

 

Ile kosztuje dobrej jakości preparat z kwercetyną? Cena specyfików dostępnych na stronie MyBionic zależy od ich formy, objętości, substancji aktywnych oraz producenta. Za kwercetynę Swanson, na przykład, zapłacisz 105,90 zł za 60 kapsułek, natomiast zakup kwercetyny Aliness to koszt rzędu 59,90 zł za 100 sztuk. Na uwagę zasługuje również kwercetyna ForMeds w cenie 36,90 zł (60 kapsułek) i kwercetyna Olimp, którą dostaniesz za 79,90 zł (60 kapsułek).

 

Szukasz innych suplementów diety? Wiedz, że w MyBionic mamy szeroki asortyment antyoksydantów, w tym beta-glukan, glutation, resweratrol i cierpką wiśnię. Oprócz tego oferujemy spersonalizowane opcje dla kobiet, mężczyzn, dzieci, seniorów, ciężarnych i sportowców. U nas znajdziesz nie tylko antyoksydanty, ale również adaptogeny, oleje, grzyby, neurotransmitery, stymulanty, batony białkowe, boostery azotu, spalacze tłuszczu oraz witaminy i minerały. Pamiętaj, aby odwiedzić również zakładkę z promocjami i zapisać się do naszego newslettera, który daje ci 5% zniżki na wszystkie preparaty.

 

Bibliografia +