Kreatyna

Kreatyna to substancja szczególnie ceniona przez osoby aktywnie uprawiające sport, a to wszystko za sprawą jej anabolicznych właściwości. Okazuje się jednak, że jej działanie nie ogranicza się jedynie do stymulowania wzrostu i ochrony włókien mięśniowych. Czego jeszcze można się po niej spodziewać i w jakich dawkach ją przyjmować, żeby osiągnąć satysfakcjonujące efekty? Poznaj najważniejsze informacje na temat stosowania, dawkowania i skutków ubocznych kreatyny oraz zestawienie najlepszych preparatów z jej zawartością!

Ładuję...
Zobacz jako Siatka Lista

Wyświetlasz 1-24 z 42 produktów

Strona
Ustaw kierunek malejący
Zobacz jako Siatka Lista

Wyświetlasz 1-24 z 42 produktów

Strona
Ustaw kierunek malejący

Kreatyna – właściwości

 

Jakie właściwości wykazuje kreatyna? Działanie tej substancji jest bardziej wszechstronne, niż powszechnie się uważa. Okazuje się bowiem, że nie tylko sprzyja ona rozwojowi tkanki mięśniowej, ale również usprawnia wiele innych ważnych procesów w organizmie. Według doniesień naukowych wspomaga ona pracę mózgu, poprawia pamięć i koncentrację, zmniejsza uczucie zmęczenia, pozytywnie oddziałuje na nastrój, a także reguluje poziom cukru we krwi.

 

Kreatyna – dawkowanie

 

Dawkowanie kreatyny zależy od kilku różnych czynników, w tym indywidualnych potrzeb, celów treningowych oraz masy ciała. Jeśli nie wiesz, jaka ilość będzie dla ciebie odpowiednia, trzymaj się wskazówek producenta podanych w ulotce lub na opakowaniu suplementu. Zalecana porcja kreatyny Olimp TCM Xplode, na przykład, to pół miarki rozpuszczonej w 150 ml wody. Jeśli chodzi o kreatynę Trec Creatine Micronized 200 MESH, spożywaj ją w dawce 3 kapsułek 2 razy dziennie. Kreatyna Biotech z kolei przynosi najlepsze efekty przy 5 kapsułkach na dobę.

 

Kreatyna – skutki uboczne 

 

Wśród skutków ubocznych kreatyny wymienia się odwodnienie, skurcze mięśni, bóle brzucha, wzdęcia, biegunkę oraz zatrzymywanie wody w organizmie. Warto jednak mieć świadomość, że substancja ta uznawana jest za bezpieczną, a działania niepożądane są zwykle następstwem jej przedawkowania. Jeśli obawiasz się złego samopoczucia wskutek zażywania kreatyny do picia, w proszku, w kapsułkach lub w tabletkach, dobierz jej porcję razem ze specjalistą – lekarzem, dietetykiem, farmaceutą lub doświadczonym trenerem personalnym.

 

Kreatyna – przeciwwskazania 

 

Głównym przeciwwskazaniem do spożywania kreatyny w płynie, w tabletkach, w proszku lub w kapsułkach jest uczulenie bądź nadwrażliwość na jakiekolwiek komponenty zawarte w wybranym produkcie. Szczególną ostrożność przy jej suplementowaniu powinny zachować również osoby zmagające się z chorobami nerek, serca, trzustki i wątroby. 

 

Kreatyna dla kobiet

 

Specyfiki z kreatyną są wskazane dla kobiet i to nie tylko tych wylewających siódme poty na siłowni. Okazuje się bowiem, że naturalne zapasy tego związku u pań są nawet 80% niższe niż u panów. Wbrew obawom kreatyna nie przyczynia się zbyt często do wzrostu wagi, a wręcz przeciwnie – w połączeniu z ćwiczeniami zmniejsza ilość tkanki tłuszczowej i tym samym poprawia wygląd sylwetki.

 

Kreatyna w ciąży

 

Kwestia zażywania kreatyny w ciąży wzbudza dość duże kontrowersje, więc zdania na ten temat są mocno podzielone. W ulotce niektórych preparatów można natknąć się na informację, że dany produkt nie jest polecany przyszłym mamom. Tymczasem istnieją badania naukowe potwierdzające pozytywne działanie kreatyny zarówno na zdrowie ciężarnej, jak i rozwój płodu. Jeśli spodziewasz się dziecka i planujesz wdrożyć kreatynę do swojej suplementacji, koniecznie omów tę kwestię z lekarzem. 

 

Kreatyna – preparaty 

 

Aby móc w pełni skorzystać z wyjątkowych właściwości kreatyny, powinieneś zaopatrzyć się w suplementy jak najwyższej jakości. A tak się składa, że w MyBionic ich nie brakuje! Do dyspozycji masz czystą kreatynę w proszku, tabletkach i kapsułkach od najlepszych producentów na rynku.

 

Kreatyna – kapsułki

 

Przykładowe preparaty z kreatyną w kapsułkach

 

  • Trec Kreatyna Micronized 200 MESH (360 kapsułek), 
  • Trec Kreatyna Micronized 200 MESH (400 kapsułek),
  • Olimp Kreatyna Kre-Alkalyn 1500 (120 kapsułek), 
  • Biotech Kreatyna PH-X (90 kapsułek), 
  • Kreatyna Formotiva (120 kapsułek). 

 

Kreatyna – proszek

 

Przykładowe preparaty z kreatyną w proszku

 

  • 6PAK Mass PAK (1 kg), 
  • Kreatyna Olimp TCM Xplode (450 g), 
  • Dorian Yates The Creatine (316 g), 
  • Kreatyna Trec ENDU Creatine Sport (300 g), 
  • SolveLabs Kreatyna Keto Creatine (240 g), 
  • Kreatyna Formotiva Pure Creatine Powder (250 g), 
  • Kreatyna BioTech USA 100% Creatine Monohydrate (250 g). 

 

Kreatyna – tabletki 

 

Przykładowe preparaty z kreatyną w tabletkach

 

  • 6PAK Creatine Monohydrate (120 tabletek), 
  • NamedSport Creatine 100% Kreatyna (120 tabletek).

 

Kreatyna – ceny

 

Jakiego wydatku możesz spodziewać się, zamawiając u nas kreatynę? Cena najtańszego suplementu w naszym sklepie wynosi zaledwie 19,90 zł (kreatyna Olimp TCM). Planujesz sięgnąć po kreatynę Trec, Biotech lub Formotiva? Ze względu na duży wybór preparatów koszt ich zakupu jest mocno zróżnicowany – opcje od tych producentów otrzymasz m.in. za 36,90 zł (Trec Kreatyna CM3), 45,90 zł (Biotech Kreatyna USA Creatine PH-X) i 23,90 zł (kreatyna Formotiva Pure Creatine Powder). Pamiętaj, że na naszej stronie czekają na ciebie również inne produkty dla sportowców, w tym izotoniki, aminokwasy, spalacze tłuszczu oraz stymulanty i neurotransmitery. Jeśli chcesz zaoszczędzić na swoich zakupach, koniecznie śledź naszą ofertę i na bieżąco zaglądaj do zakładki z promocjami!

 

Bibliografia +